Available courses

Cognita is a learning management system that is based on a moodle platform. This platform is the biggest LMS system in the world, proven and trusted worldwide that serves more than 10 miles instructors globally. The system is designed to support both instructing/teaching and learning, laying on the development of more than 10 years and guided by social constructionist pedagogy capable. The system delivers a powerful set of learner-centric tools and collaborative learning environments that empower both teaching and learning. It is easy to use, always up-to-date and supports more than 200 different languages.

The LMS is an all-in-one learning platform, highly flexible, fully customizable, Scalable to any size, robust, secure and private, it can be used anytime, anywhere, on any device. 

Extensive resources available that are backed by a strong community makes it desirable among any institutes, NGO's and different companies.  The flexibility and the popularity allowing a variety of online solutions supported by experts on any discipline.


מערכת ה- moodle הפכה בשנים האחרונות לסטנדרט בינלאומי בכל הקשור למערכות לניהול למידה בכלל ולמוסדות חינוך בפרט. בעולם ישנן מאות אלפי מערכות moodle המותקנות במוסדות שונים ומשמשות יותר מ- 10 מיליון מרצים ביותר מ- 100 שפות. בישראל מאות מוסדות כבר משתמשים במערכת ה- moodle, ובעיקרם מוסדות לחינוך והוראה.

בתוך עולם המודל, מתנהל שיח משמעותי בין הוראה חדשנית לבין טכנולוגיה חדשנית, המתאפשר הודות לכך שקהילת מפתחי המודל היא מהגדולות בעולם ומורכבת בעיקר מאנשי חינוך וטכנולוגיה. כל יישום חדש נבחן בעין פדגוגית דידקטית (ולא להפך).

Based on sound theoretical principles affected by psychoanalytical ,cognitive and behavioral theories, and the three stage model developed By Dr. Clara E. Hill (Hill 2005), The E.C.C (Emotional Cognitive Coaching) method is focused on the parent and guides him through the path of understanding his own feelings, while providing new cognitive insights which will help him learn more effective behavior patterns.

פרקטיקום באימון הורים בשיטת ה- E.C.C  (אימון רגשי קוגניטיבי)  

הפרקטיקום מהווה הסמכה באימון הורים בשיטת ה - ECC. הפרקטיקום יהווה מצע ללמידה ולהתנסות ב - 2 תהליכי אימון.

הפרקטיקום כולל:

  • הקניית ידע: התיעוד במהלך המפגש האימוני, חילוץ תמות מרכזיות במפגש, מודל הדילמה,  תהליך  תשאול ממוקד בשלבים.    
  • שיתוף ותמיכה במסגרת של קבוצת הלמידה
  • ניתוח סיטואציות מחדר האימון
  • העלאת דילמות והתבוננות בהן מזוויות שונות

הכרות עם עולם לקויות הלמידה והפרעת הקשב על היבטיו השונים. הקורס עוסק במאפייני הפרעת הקשב/ לקות הלמידה ובהשלכותיהם על התפקוד הלימודי, הרגשי וההתנהגותי. 

בין הנושאים הנלמדים:

  • הגדרות ומאפיינים של לקויות למידה
  • התפתחות שפה
  • תפקודים ניהוליים והשלכותיהם על הלמידה 
  • קשיי קשב וריכוז
  • עולמם הרגשי של תלמידים עם ליקויי למידה/ הפרעת קשב
  • קריאה מושכלת של דוח אבחון
  • הכרת החקירה והתאמות בדרכי למידה

הכרות עם עולם לקויות הלמידה והפרעת הקשב על היבטיו השונים. הקורס עוסק במאפייני הפרעת הקשב/ לקות הלמידה ובהשלכותיהם על התפקוד הלימודי, הרגשי וההתנהגותי. 

בין הנושאים הנלמדים:

  • הגדרות ומאפיינים של לקויות למידה
  • התפתחות שפה
  • תפקודים ניהוליים והשלכותיהם על הלמידה 
  • קשיי קשב וריכוז
  • עולמם הרגשי של תלמידים עם ליקויי למידה/ הפרעת קשב
  • קריאה מושכלת של דוח אבחון
  • הכרת החקירה והתאמות בדרכי למידה

הקורס יעסוק באיתור קשיים בחשבון ואפיונם, הכרות עם הגישות השונות ללימוד חשבון, לימוד שיטות ועקרונות של הוראה מתקנת בחשבון בכיתות היסוד ובניית תכנית עבודה מותאמת לפרופיל תלמיד.

נושאים מרכזיים

  • פרופיל התלמיד המתקשה בחשבון
  • מוכנות לחשבון
  • טיפולוגיה של שיטות בהוראת חשבון
  • מיון של אסטרטגיות – אסטרטגיות אלטרנטיביות
  • סוגי ידע – תהליכים מטה קוגניטיביים ומערכת ניהול עצמי
  • פעולות החשבון: טעויות חישוביות והוראה מתקנת
  • בעיות מילוליות – גישות מסורתיות וגישות עכשוויות
  • המספרים הרציונאליים – שברים ואחוזים

מרצה: גב' יהודית רובינשטיין

הקניית ידע אודות תהליכים התפתחותיים תקינים ולקויים בבסיס מיומנויות הכתיבה, איתור קשיים בכתיבה והתאמת שיטות הוראה פרטניות וכיתתיות ופיתוח מיומנויות כתיבה בהיבטים של כתב וכתיב. 

בין הנושאים הנלמדים

  • מרכיבי התפקוד בכתיבה
  • המוטוריקה של הכתיבה
  • זיהוי, איתור וטיפול בקשיי כתיבה ובשגיאות כתיב
  • הקניית אסטרטגיות לכתיבה ידנית נכונה 
  • גישות טיפוליות לבניית מערך שיעור לכתיבה תואמת גיל

מרצה: יהודית רובינשטיין

הקניית מיומנויות באמצעות ערכה ייחודית, לשם הערכת יכולותיו וצרכיו של התלמיד בשפה האנגלית, תוך אינטגרציה בין התחומים השונים ובניית תוכנית לימודים בהתאם. יחידה זו מקנה כלים להבנת האבחון המקצועי וכלים להקנייה והעשרה של אוצר המילים באנגלית, הבעה בכתב ואסטרטגיות להבנת הנקרא. 

נושאים מרכזיים

  • מבדק מורה וקריאת האבחון המקצועי
  • הקניית אוצר מילים, העשרת ההבעה בכתב
  • מרכיבי הבנת הנקרא ואסטרטגיות להבנת הנקרא
  • בניית תכנית עבודה לפי פרופיל תלמיד

מרצות
סוזן גל, ד"ר תמי לנדאו